Minęły już trzy lata odkąd marka CHANEL objęła patronatem Balet Opery Paryskiej. To próba kontynuacji misji, której za życia podjęła się sama Gabrielle. Znamy ją doskonale jako wielką projektantkę, ale nie każdy wie, że z zamiłowaniem tworzyła także stroje sceniczne. Pracowała między innymi nad kostiumami do Le Train bleu, wyprodukowanego przez Ballets Russes, w choreografii Bronisławy Niżyńskiej, a przy przy spektaklu „Apollona Musagète” współpracowała ze słynnym surrealistą Salvadorem Dalim.

  Gabrielle wykorzystywała na scenie nowoczesną i funkcjonalną modę – jej znak rozpoznawczy. Dziś dom mody CHANEL wychodzi z takiego samego założenia. Na inauguracyjnej gali otwarcia sezonu tanecznego Opery Paryskiej publiczność mogła podziwiać oryginalne kostiumy dla trzech tancerek, które zaprojektowała Virginia Viard, dyrektor artystyczna marki. Pozornie identyczne body, ozdobione dużą satynową czarną kokardą w rzeczywistości różnią się detalami. Delikatność tych projektów przełamano powściągliwymi garniturami z tweedu, czyli znakiem rozpoznawczym kolekcji Haute Couture na jesień/zimę 2019/20. 

 

#CHANELandDance